Bloggen voor je bedrijf: Een krachtig marketingmiddel

Wist je dat bloggen voor je bedrijf een krachtig en kwalitatief marketingmiddel is? Er zijn helaas nog veel ondernemers die niet bloggen, vaak door het gebrek aan tijd, ervaring of inspiratie. In deze blog leg ik de 3 belangrijkste redenen uit waarom je regelmatig bloggen zou kunnen overwegen en geef ik je concrete tips hoe je hiermee succesvol kunt starten. Want zakelijk bloggen is een geweldige marketingstrategie die bijdraagt aan jouw (online) succes.

Een blog verhoogt het verkeer naar je website

Je ideale klant bepalen is de eerste en een heel belangrijke stap voor het creëren van een sterke strategische basis voor jouw bedrijf. Toch zij er heel veel ondernemers waar ik mee werk, die het lastig vinden om hun doelgroep te omschrijven. Ik krijg vaak de opmerking van ondernemers dat ze bij het beschrijven van de ideale klant een heleboel mensen uitsluiten. Dat klopt deels, maar bedenk dat als je niemand persoonlijk aanspreekt, niemand zich persoonlijk aangesproken zal voelen. Hoe specifieker jij deze groep durft aan te spreken hoe aantrekkelijker jij wordt voor jouw doelgroep.

Wat zijn de voordelen van je ideale klant bepalen?

Bloggen voor je bedrijf verbetert je online vindbaarheid in zoekmachines

Hoe vaker een blog wordt gelezen, hoe beter het gevonden wordt in zoekmachines. Google geeft voorkeur aan actieve websites. Post je regelmatig iets nieuws, dan kan dit goed uitpakken voor je vindbaarheid. Maar kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit. Hoe beter jij weet aan te sluiten bij jouw doelgroep hoe groter de kans is dat jouw doelgroep je gaat tegenkomen bij een zoekopdracht op Google.

Met bloggen voor je bedrijf profileer je jezelf als expert in jouw vakgebied

Veel ondernemers missen de inspiratie om te bloggen. De meest gestelde vraag is waarschijnlijk ook “Waar schrijf ik dan over? Het antwoord op deze vraag is eenvoudiger dan je denkt. Schrijf over jouw expertise. Je bent niet voor niets ondernemer geworden. Jij hebt iets wat een ander niet heeft, gebruik deze kennis om jezelf te profileren als expert. Dit doe je door jouw doelgroep op de hoogte te houden van het laatste nieuws rondom jouw onderneming, trends & ontwikkelingen in jouw branche en geef gratis tips & tricks. Wanneer je dit regelmatig deelt, zal jouw doelgroep je gaan zien als expert in jouw vakgebied. En zeg nou eerlijk? Jij koopt toch ook liever iets bij een expert?

Hulp nodig bij een concrete marketingstrategie en een helder plan?

Als marketingstrateeg en Certified Systeme.io Professional help ij je met het ontwikklen van een winstgevende marketingstrategie en een complete marketingfunnel en implementeer dit in een alles-in-één marketing systeem dat simpel, effectief en winstgevend is. Wil je weten hoe ik je kan helpen? Boek een vrijblijvende sessie in en ik kijk graag welke uitdagingen ik voor je kan oplossen

Stella Peperkoorn

Marketingstrateeg en Certified Systeme.io Professional

Met mijn strategische kennis zie ik de grote lijnen, mijn tactische kennis gebruik ik om jouw doelen te vertalen naar concrete acties, en met mijn operationele kennis en ervaring richt ik het technisch voor je in.

Volg mij

Bekijk de laatste blogberichten

Contactgegevens

Marketingcomponist
Opaallaan 1180

2132LN Hoofddorp

Bedrijfsinformatie

KVK nummer 70958173

BTW nummer NL002123224B57

Algemene Voorwaarden
Privacy Policy



Abonneer op de e-maillijst

© Marketingcomponist